Ecuadorból lehetséges az anyakönyvi okiratok (születési és házassági anyakönyvi kivonat, halotti bizonyítvány, bejegyzett élettársi kapcsolat igazolása) beszerzése elektronikus formában a Személyi Adatnyilvántartási és Okmányfelületi Hivatal (Dirección General de Registro Civil Identificación y Cedulación) Virtuális Ügynökségen keresztül, a Konzuli Szolgálat közbenjárása nélkül. Természetesen a kérelem jelenléti formában is intézhető a Hivatal irodáiban, egy harmadik személy megbízásával.

Az okiratok átlagos költsége 3,00 USD. Ha nem az érintett személy kérelmezi az okiratot, akkor annak további költsége átlagosan 2,00 USD. A kérelmező saját szüleire, anyósára/apósára, vejére/menyére és nagykorú gyermekére vagy legalább 30%-os fogyatékossággal rendelkező és azt ellátó családtagjára vonatkozó okiratok esetében ez a további költség nem fizetendő. Ehhez szükséges az érintett(ek) írásbeli felhatalmazása és a Harmadik Személyre Vonatkozó Adatszolgáltatási Kérelem (Solicitud de Información de Terceros) kitöltése, legyen a kérelmező családtag vagy nevében eljáró ügyvéd.

Online ügyintézéshez szükséges előzetes regisztrálás a https://apps.registrocivil.gob.ec/portalCiudadano/login/registro.jsf honlapon. A virtuális ügynökség honlapján a nap 24 órájában kiválaszthatók az elérhető okiratok, melyekért hitel vagy betéti kártyával lehet fizetni. A fizetés átfutása után a kérelmező letöltheti az okiratot a honlapról, melyet utána érvényesíteni kell a „Tanúsítványok érvényesítése” (Validar Certificados) menü alatt.

Az anyakönyvi okiratok érvényessége a kiadástól számított 2 hónap vagy 3 alkalmi érvényesítés.

Jelenléti ügyintézéshez az alábbi linken található a hétfőtől péntekig 08:00 – 17:00 óra között nyitva tartó irodák címlistája. Az elfogadott fizetési eszközök a készpénz, valamint 15,00 USD fölötti értéknél a bankkártya (Visa, Mastercard, Discover, Diners Club és American Express).

A Személyi Adatnyilvántartási és Okmányfelületi Hivatal nem postáz ki se Ecuadoron belül, se külföldre anyakönyvi okiratokat. Az elektronikusan igényelt okiratokat elektronikus formában adja ki; a jelenlétileg igényelt okiratokat pedig helyben, papírformában.

Ezek a feltételek a fogadó ország teljes területére érvényesek.

A fentiekből kifolyólag nincs lehetőség külképviseletünk közreműködésére. Felhívjuk a figyelmet, hogy dokumentum igénylése esetén olyan e-mail címet adjanak meg, amit gyakran használnak, illetve a spam postaládát is ellenőrizzék.